Hirdetés

A Google térbeli ablakot nyit a világra

Februárban írt az IT Café a Google Project Tango technológiájáról, arról az okostelefonba vagy tabletba integrált érzékelőrendszerről, amely háromdimenziósan érzékeli a környezetét. Ezekkel a területi információkkal új szintre emeli a kézi készülékek helyzetkezelését, így olyan lehetőségek nyílnak meg a navigálásban, vagy akár a játékok terén, amelyekre korábban nem is gondoltunk volna. Például a környezetünk, nappalink tereptárgyai bekerülhetnek egy számítógépes játékba.

A Project Tango élén az a Johnny Chung Lee áll, aki a Kinect fejlesztésének meghatározó alakja volt 2011-ig, és hozzá kapcsolódik a Wii Remote egy különösen látványos felhasználása is. A napokban új szintre jutott a térbeli érzékelős projekt, immár nem csak a regisztrált fejlesztők, hanem szinte bárki megrendelheti az 1024 dolláros fejlesztőkörnyezetet. Azért csak szinte, mert bár a vásárlás a Google Play áruházon keresztül történik, de nem minden országban érhető el, így például Magyarországon sem.

A csomag központi eleme a héthüvelykes, 1920x1200 pixeles kijelzővel ellátott, Androidot futtató tablet. Meghajtásáról az NVIDIA Tegra K1 rendszerchipje gondoskodik, ami mellé elég vaskos, 4 GB-os RAM-ot és 128 GB-os háttértárat telepítettek. A speciális érzékelésért a 4 megapixeles kamera, egy külön mozgásérzékelő kamera és egy mélység érzékelő felel. Emellett ellátták Wi-Fi, Bluetooth, NFC és LTE modullal is. A Google Glasshoz hasonlóan nagyon érdekes fejlesztésnek tűnik a Project Tango, de gyakorlati felhasználását egyelőre elég nehéz elképzelni. Mindenesetre ez a „3D-s ablak” egy Samsung Gear VR jellegű szemüvegbe ültetve "elég meredek" lehet.

Előzmények

Hirdetés