Hirdetés

A Dell erősíti vezető szerepét a munkaállomások értékesítésében

Az informatikai ágazat egyik vezető piackutató szervezete (IDC) szerint a Dell az eladott munkaállomások darabszámát tekintve az egész világon tovább erősítette vezető szerepét 2001 első negyedévében. A Dell volt az egyetlen cég, amely éves és negyedéves szinten egyaránt képes volt növelni értékesítési volumenét és árbevételét. Emellett Nyugat-Európában óriási, öt százalékot meghaladó mértékben növelte piaci részesedését egyetlen negyedév alatt.

A piackutatást végző IDC szerint 2001 első negyedévében a Dell vezette a világ márkás munkaállomás piacát, 28,3 százalékos piaci részesedéssel. Az ebben az időszakban eladott személyi munkaállomások 42,3 százalékát a Dell értékesítette. Ez éves szinten 28 százalékos növekedést jelent, miközben ugyanebben az időszakban összességében 10 százalékkal kevesebb személyi munkaállomást adtak el a világon.

Az Egyesült Államokban a Dell értékesítette a legtöbb márkás munkaállomást, és 36,3 százalékos piaci részesedést ért el ebben a szegmensben. Az Egyesült Államok márkás munkaállomás-piacának immár 54,3 százalékát mondhatja magáénak. Éves szinten ez a mutató 12 százalékkal nőtt.

Nyugat-Európában szintén mindenkit megelőz a márkás munkaállomások értékesítésében. Itt a darabszám 24,5 százalékát adja. Jelenleg a nyugat-európai márkás munkaállomás piac 35,7 százalékát uralja a - ez negyedéves szinten 5,3%, éves szinten pedig 14,7% növekedést jelent.

Azóta történt

Hirdetés